Dawniej zarobki na YouTube były na tyle niskie, że tylko nieliczni mogli sobie pozwolić na życie z nagrywania filmów. Jednak obecnie już początkujący twórcy mogą zacząć zarabiać, co pozwala na rozwój kanału, a to przekłada się na większe zyski. Sama platforma YouTube oferuje możliwość zarobku z reklam, które są wyświetlane przed filmami, jak i w ich trakcie. Stawki są zależne od branży, w której działasz, jednak największe zarobki mają twórcy, którzy oferują treści przyjazne dla dzieci. W końcu najwięcej młodych osób ogląda filmiki youtuberów. Niemniej jednak, aby móc utrzymywać się z samych reklam, trzeba zgromadzić sporo widzów. Do tego niezbędne będzie tworzenie treści wysokiej jakości, gdyż to właśnie jakość filmów i pomysł na ich wykonanie są kluczowe, żeby móc przebić się na tle konkurencji.
Jak wybić się na YouTube?
Przede wszystkim, najważniejszym czynnikiem w prowadzeniu kanały na Youtube jest regularność. Ustal dni, w których będziesz dodawał filmiki, gdyż platforma promuje twórców publikujących regularnie treści. Zasada regularności dotyczy również innych portali społecznościowych. Ważna jest również długość filmu, która jest zależna od rodzaju tworzonych filmików. Vlogi są z reguły dłuższe, gdyż pozwalają widzom zajrzeć do życia danego twórcy. Jednak film, w którym robisz jakieś zadania może być krótszy. Jeśli robisz transmisje na żywo, czyli streamy, możesz umieszczać najciekawsze fragmenty w formie filmu na Youtube. To nie tylko pozwoli ci powiększyć grono fanów, ale również jest sposobem na dodatkowy zarobek.
Jakość tworzonych filmów jest ważna, gdyż wiele jest materiałów słabej jakości. Widzowie chcą oglądać filmy dobrej jakości, gdyż słabych produkcji jest wiele. Co prawda, w początkowym okresie wielu twórców zaczyna od nagrywania filmów telefonem, najczęściej jest to iphone, jednak z czasem trzeba zainwestować w aparat. Jeśli nie znasz się na montażu filmów, warto zastanowić się nad zatrudnieniem montażysty. Co prawda jest to duża inwestycja, jednak możesz negocjować cenę, aby było cię stać na tego typu usługi. Wraz z rozwojem kanału i większymi zarobkami, będziesz mógł więcej płacić montażyście. Zanim zabierzesz się za nagrywki, zaplanuj wszystko, co znacznie skraca czas pracy. A powtarzanie jednej sceny kilkanaście razy może być męczące.
Regularność, jakość filmów i dobry pomysł na nie to jedynie podstawa. Aby się wybić trzeba zaciekawić widzów swoją osobą, dzięki czemu będą oni zostawiać polubienia i komentarze. Nawet łapki w dół pod filmami mogą ci pomóc w osiągnięciu celu, jakim jest zarabianie na YouTube, gdyż każda reakcja sprawia, że platforma promuje dany film bądź kanał. Jeśli jeden z twoich filmów trafi do karty na czasie, możesz liczyć na szybki wzrost subskrypcji, jak i widzów. Subskrypcje na YouTube to najprościej mówiąc ilość stałych widzów, którzy będą śledzić twoje losy. Po zasubskrybowaniu widzowie otrzymają powiadomienie kiedy dodasz nowy film. O ile do zarabiania na reklamach ilość subskrypcji nie ma znaczenia, tak w przypadku współpracy jest to ważne. Tym, co pozwoliło wielu twórcom się wybić jest nagrywanie ze znajomymi bądź z innymi twórcami.
Jak zacząć zarabiać na YouTube?
Aby móc zarabiać z reklam, trzeba spełnić wymagania postawione przez YouTube. Jest to posiadanie minimum 1000 subskrypcji, a także 4000 godzin czasu oglądania. Zatem tworząc dłuższe treści szybciej osiągniesz wymagany próg. Jednak zarobki małych twórców nie są zbyt duże, gdyż średnie stawki to około 600-1000 zł za sto tysięcy wyświetleń. Dużo zależy od tego ile reklam będzie w twoich filmach, a także od okresu w roku. Są miesiące, w których stawki są wyższe, czego przykładem jest chociażby końcówka listopada i grudzień. W końcu przed świętami ilość firm, które chcą reklamować się na YouTube wzrasta. Jeśli będziesz dodawał 2-3 filmy tygodniowo i każdy z nich zostanie wyświetlony ponad 100 tysięcy razy, możesz sporo zarobić. Pozwoli to na inwestycję w lepszy sprzęt czy zatrudnienie montażysty. Jednak większe zarobki możesz osiągnąć nawiązując współprace z firmami.
Zastanawiasz się pewnie ma czym polega taka współpraca, a jest to nic innego jak reklama produkty, usługi czy firmy w twoim filmie. Często reklama ta występuje na początku filmu, a nieco rzadziej w środku. Dużo zależy od reklamodawców, gdyż to oni decydują o formie reklamy, jak i jej umiejscowieniu w filmie. Czasem reklamodawcy chcą stworzenia filmu inspirowanego danym produktem czy usługą. Przykładem może być vlog z wycieczki za granicę, co będzie sponsorowane przez dane biuro podróży. Z pewnością w takim filmie pojawi się reklama danego biura podróży, a także kod rabatowy dla widzów. Taki kod rabatowy występuje w każdego rodzaju współpracy, gdyż pozwala ocenić ilu nowych klientów pozyskał dany twórca. Zarobki za współpracę zależą od ilości subskrypcji, wyświetleń, a także zaangażowania widzów pod filmami. Im więcej wyświetleń, polubień czy komentarzy, tym więcej możemy zarobić. Średnie stawki to około 2000-4000 zł przy stu tysiącach subskrypcji, jednak dużo zależy od rodzaju tworzonych treści.