Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 12:27

Rozmowa kwalifikacyjna - O to nie pytaj!

Rozmowa kwalifikacyjna to nie tylko przesłuchanie kandydata do pracy, ale też szansa na uzyskanie przez niego dodatkowych informacji dotyczących stanowiska, o które się ubiega. Przygotowując się do spotkania z rekruterem warto wiedzieć, że są pytania dodające punktów w ostatecznej ocenie ale też zamykające drogę do rozpoczęcia współpracy z firmą. O co nie pytać na spotkaniu z rozmową kwalifikacyjną?
  • 25.10.2019 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Rozmowa kwalifikacyjna - O to nie pytaj!

Nie pytaj o to, co jest jasne i klarowne

Wiele informacji dotyczących wakatów zawierają oferty pracy dostępne m.in. w serwisie internetowy Pracuj.pl. Zapoznaj się szczegółowo z tym, o czym pracodawca wspomniał w ogłoszeniu i nie pytaj o to rekrutera. W jego ocenie takie zachowanie może zostać odebrane jako nieprofesjonalne i wymarzona praca ucieknie Ci sprzed nosa.

 

Nie pytaj, czym zajmuje się firma

Na listę pytań niedopuszczalnych podczas rozmowy kwalifikacyjnej wpisz zagadnienie dotyczące działalności firmy. Powinieneś wiedzieć, czym zajmuje się przedsiębiorstwo, z którym chcesz związać się zawodowo. Taka niewiedza świadczy o nieumiejętnym kierowaniu własną karierą i braku profesjonalizmu.

 

Ile zarobię?

Temat ewentualnych zarobków prawdopodobnie pojawi się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, ale poruszyć go powinien rekruter. Pytanie o dochody padające z Twoich ust zostanie źle odebrane. Może sprawić, że zostaniesz odebrany jako osoba roszczeniowa, a taki pracownik nigdzie nie jest mile widziany. Lepszym rozwiązaniem będzie pytanie o zakres obowiązków i Twoje ewentualne miejsce w zespole.

 

Kiedy pójdę na urlop i jak długo będzie on trwał?

Osoba, która jeszcze przed podjęciem pracy myśli o odpoczynku nie jest dobrym kandydatem na objęcie wolnego stanowiska. Pytanie o urlop padające podczas rozmowy kwalifikacyjnej wystawia opinię osoby, która będzie unikała zaangażowania się w realizację projektów i skupi się raczej na tym, by swoje obowiązki przełożyć na współpracowników.

 

--- Artykuł sponsorowany ---